בלימת עליית מחירי התחבורה – לא על חשבון הקשישים

אבי יעקב No Comments on בלימת עליית מחירי התחבורה – לא על חשבון הקשישים

דחה את הטענות: מנכ"ל משרד התחבורה טען בוועדת הכלכלה של הכנסת: השרה רגב בלמה את גזירת עליית המחירים בתחבורה הציבורית מתקציב ייעודי ולא על חשבון האזרחים הוותיקים.

Public transportation in Jerusalem on March 24, 2020. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** אוטובוס אוטובוסים מוניות תחבורה ציבורית דרכים ירושלים נתיב
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, דחה היום בתוקף את הטענות שהועלו בוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ דוד ביטן על ביטול כביכול של הטבת נסיעה חינם לאזרחים ותיקים וציין כי השרה רגב בלמה את גזירת עליית המחירים בתחבורה הציבורית בשיעור של 12%, והדגיש כי זאת לא באה כלל על חשבון האזרחים הוותיקים.

לדברי המנכ"ל, הטענות שהועלו נגד משרד התחבורה הן חסרות בסיס, ויצרו תסכול בקרב האזרחים הוותיקים לחינם. לדבריו, אין כל קשר בין מהלך הבלימה של עליית המחירים – שממנו ייהנו כלל משתמשי התחבורה הציבורית, ובהם כמובן גם האזרחים הוותיקים – ובין ההטבה שתוכננה במסגרת רפורמת "צדק תחבורתי" שיזמה שרת התחבורה מירי רגב.

לדבריו, רפורמת "צדק תחבורתי" של השרה רגב נועדה לתקן עיוותים של הרפורמה הקודמת, להפחית את יוקר המחיה ולהטיב עם משתמשי התחבורה הציבורית, במטרה לעודד שימוש בה על חשבון הרכב הפרטי. הרפורמה החדשה נועדה להטיב עם כלל אזרחי מדינת ישראל ובכללם תושבי הפריפריה המרוחקים ולספק להם תחבורה ציבורית יעילה ואמינה, לעודד צעירים לשימוש בתחבורה ציבורית. עוד הוסיף בן זקן כי הרפורמה עתידה לתקן עוול שפגע בחלשים באמצעות מחירים קבועים ללא קשר למצב הכלכלי.

משרד התחבורה ומשרד האוצר סיכמו ליישם את הרפורמה בשתי פעימות. לפיכך, החליט משרד התחבורה על תעדוף של ההטבות שיינתנו בפעימה הראשונה, מתוך וודאות מלאה שהשאר יובצעו כבר בחודשים הקרובים.

במסגרת הפעימה הראשונה של הרפורמה, ייהנו זכאי ביטוח לאומי ובעלי מוגבלויות מ-50% הנחה בכל נסיעה; חיילים משוחררים ייהנו מנסיעה חינם למשך שנה מיום השחרור; צעירים בגילאי 18-26 ייהנו מהנחה של 33% הנחה על מנוי חופשי-חודשי; תושבים ביישובי הפריפריה (מדד פריפריה 1-5) וביישובים בפרופיל סוציו אקונומי 1-5 ייהנו מ-50% הנחה על מנוי חופשי-חודשי; ואזרחים ותיקים (נשים מגיל 62 וגברים מגיל 67) יקבלו 50% הנחה בכל נסיעה. קשישים מגיל 75 ומעלה נוסעים חינם בכל קווי התחבורה הציבורית.

במסגרת השלב השני יורחבו ההטבות של חלק מהמגזרים לכל נסיעה ולא רק לחופשי-חודשי, והטבת הנסיעה חינם לאזרחים ותיקים תורחב ותתחיל מגיל 62 לנשים ו-67 לגברים.

לדברי מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, "השרה רגב הביאה רפורמה אדירה וחסרת תקדים, עם בשורה גדולה לכלל אזרחי מדינת ישראל, השרה התחייבה לממש את הרפורמה במלואה, בשתי פעימות, האזרחים הוותיקים לא נפגעו בשום שלב, להיפך, השרה בלמה את העלאת מחירים משמעותית של 12% שהייתה פוגעת גם בהם. רפורמת צדק תחבורתי ממוקדת בעזרה לאוכלוסיות המוחלשות כמו אנשים עם מוגבלויות זכאי ביטוח לאומי, ויישובים במדד סוציו אקונומי נמוך. האזרחים הוותיקים קרובים לליבנו, וגם הם יזכו להטבה כפי שהובטח. גם לעידוד השימוש בקרב חיילים משוחררים וצעירים שגם להם יש חשיבות גדולה. זהו שלב בחייהם שבו הם צריכים לחשוב על כל שקל, ובנוסף אנחנו רואים בחינוך הצעירים לשימוש בתחבורה הציבורית יעד לאומי ראשון במעלה".



0 תגובות